MiaPe -

Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

Vart vill ni vara när detta år är slut?

Av Mia Persson - 24 januari 2014 20:43

..2014.

Snart har en månad av det nya året gått och och här sitter jag i sängen och laddar inför ännu en arbetshelg. Ganska sjukt att man är påväg att bli arbetslös, och vips så jobbar man varenda dag istället ;) Dock tycker jag att det är kul att jobba och nu när man inte alls vet hur det kommer att se ut på den fronten, är det bara att köra på. Dock ser jag bara massa möjligheter nu när arbetslösheten närmar sig sakta men säkert. Världen är vår, vi bestämmer över våra liv och hur roligt och händelserikt det ska bli, så nu satsar vi högre än någonsin.. Vart vill ni vara när detta år är slut?


När man blir uppsagd, börjar man tänka på det ena efter det andra.. ska man plugga? Resa? Söka nytt jobb? Trivs man med den sortens jobb man har? Kanske en flytt vore på sin plats? osv. Och som vanligt blir man helt snurrig av alla tankar man har.. MEN, jag har kommit fram till en sak. Att det jag vill göra, det är inte att plugga - inte just nu. Inte att resa - inte just nu. Söka nytt jobb - inte just nu, (men tillslut måste man väl). Det jag vill, det är att hjälpa människor till att få en bättre livskvalitet! 

 

Jag vet inte om ni själv har märkt det, men kring mig allafall och människor som jag bryr mig om, så är det såååå många som mår dåligt på alla olika tänkbara och otänkbara sätt. Jag mår dåligt på riktigt! För jag trodde detta skulle vända vid förra årets slut, men ack så fel man hade! Därför vill jag, mer än allt annat, hjälpa till på något sätt. Frågan är hur? Och det får väl bli årets största mission! :)

Med detta sagt, vill jag att ni, fina människor, tar hand om er och inte minst varandra! För, "Vi har baaaraa varaaaandra, vi har bara varandra!"


Mitt största mål år 2014 är alltså att hitta en väg som jag trivs att vandra på, där jag får möjlighet att göra något för någon annan. Dessutom, vill jag bli starkare mentalt, då jag tror att jag kan vara världens bästa på att ta på mig andras bekymmer och problem och även förstora mina egna(som om det ens är några problem?!) Jag vill dessutom ha fett med roligt, varje dag.. hitta gnistan ni vet, så man skrattar så att man verkligen inte kan andas. Det var min specialité(hur fan stavas det? ;) förut!

Jag vill även börja rida, eller åtmistonde "gå på tur", jag vill ta skoterkortet så jag får njuta av naturen, lagligt, för skidor är då fan inte min grej;) Jag vill bygga upp min "något slappa;)" kropp, så att jag kan må så bra så jag kan göra precis som jag vill, med andra ord, ta upp fotbollen igen!

Jag vill flytta! Jag vill njuta av musik! Jag vill lära känna nya människor! Jag vill umgås massor med de fina människor jag har kring mig! Jag vill lära mig nya saker! JAG VILL UTVECKLAS!


Inga höga mål va? 



Vart vill ni vara när detta år är slut? NU KÖR VI, AIM HIGHER!


  
 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Persson - 12 maj 2014 10:42


Har precis druckit en underbar morgondrink och nu sitter jag här och svarar på lite mail, medan det pirrar i ansiktet och man blir röööd som en tomat. Drinken har den tendensen, när jag har tid att sitta still och känna efter. Det har jag idag, för j...

Av Mia Persson - 11 maj 2014 20:49


Känner ni igen känslan? När man har uppnått något som man så länge kämpat för? Jag pratar nog om känslan att få som man vill helt enkelt. Ni vet, när man tillslut är klar med kursen man så länge kämpat med, eller när man får jobbet man strävat e...

Av Mia Persson - 11 april 2014 23:26

Ledig dag. Solen skiner in genom fönstret. Sängen skriker efter mer. Jag stannar.   Drog någon timme senare, ett sms till min fina vän Emmi, även kallad "min finvädersvän" och en timme senare var prommisen ett faktum. Många planer smides. L...

Av Mia Persson - 8 april 2014 20:26

Här sitter jag, taggad till tusen, på att göra massor. Men orken? Som bortblåst!   Inser att jag har ett problem.. Min vilja. Viljan att vara överallt, viljan att göra allt man borde, viljan att göra allt roligt och inte minst viljan att göra det...

Av Mia Persson - 10 februari 2014 22:14

.. Jag som lovade mig själv att hålla det här kontinueligt, det gick ju bra!   AnyWay, Några Av mina mål börjar närma sig och det känns super! *Jag har numera börjat med skoterkortet. *Mitt mål att bli bättre på mat känns på något sätt inte h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards